Afspraken en Annuleringen​

Bij Parodontologie Epe vinden wij het belangrijk om goede zorg te leveren en onze tijd efficiënt te gebruiken. Helaas komt het regelmatig voor dat patiënten niet op hun afspraak komen opdagen of te laat afzeggen. Dit is vervelend voor zowel de zorgverleners als andere patiënten die gebruik zouden kunnen maken van de vrijgekomen tijd. Daarom willen wij je graag informeren over de richtlijnen en verantwoordelijkheden rondom het annuleren van afspraken.

Afspraken en Annuleringen​

Bij Parodontologie Epe vinden wij het belangrijk om goede zorg te leveren en onze tijd efficiënt te gebruiken. Helaas komt het regelmatig voor dat patiënten niet op hun afspraak komen opdagen of te laat afzeggen. Dit is vervelend voor zowel de zorgverleners als andere patiënten die gebruik zouden kunnen maken van de vrijgekomen tijd. Daarom willen wij je graag informeren over de richtlijnen en verantwoordelijkheden rondom het annuleren van afspraken.

Kosten bij niet nagekomen afspraken

Als een afspraak niet wordt nagekomen, brengen wij de kosten in rekening conform de landelijke richtlijnen. Deze kosten vallen niet onder je (aanvullende) zorgverzekering en dienen door de patiënt zelf te worden betaald. De declaratiecode voor een niet nagekomen afspraak is C90 (“Niet nagekomen afspraak”).

Kosteloos annuleren of verplaatsen

Je kunt een afspraak kosteloos annuleren of verplaatsen tot 48 uur voor de afspraak. Dit geeft ons voldoende ruimte om de vrijgekomen tijd in te plannen voor andere patiënten. Wil je een afspraak annuleren binnen 48 uur? Neem dan alsnog contact met ons op we zullen kijken naar een mogelijke oplossing maar kosten kunnen in rekening worden gebracht.

Wat te doen bij ziekte of andere calamiteiten?

Ben je onverwacht ziek geworden of is er een andere overmachtssituatie waardoor je niet op je afspraak kunt komen? Bel ons dan zo snel mogelijk, bij voorkeur voor aanvang van de afspraak. We begrijpen dat het soms niet te voorzien is en we zoeken samen naar een oplossing.